tag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post2919064683566585931..comments2023-10-30T17:23:11.309+01:00Comments on Rowerowa pasja: Napęd alternatywnyPablogoralhttp://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comBlogger49125tag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-68195763181832221552020-12-15T17:58:49.061+01:002020-12-15T17:58:49.061+01:00Witam fanów piasty Speedhub. Chciałbym się podziel...Witam fanów piasty Speedhub. Chciałbym się podzielić garścią uwag na temat legendarnej niezawodności tych piast. Otóż może i piasty te przejechały i 500 tysięcy km ale nie jest to jednoznaczne z tym że nie zużywają się w środku ich elementy. Używam tej piasty od kilku lat i do tej pory byłem pod wrażeniem legendy którą buduje firma Rohloff ,do czasu kiedy uległa ona awarii. Z odczytów licznika wychodzi że przejechałem na niej blisko 22 tyś. kilometrów choć ostatnie 500 trzeba by odjąć ponieważ do jazdy nadawał się tylko bieg 11 czyli przełożenie 1:1. Łudziłem się że wystarczy tylko przepłukać i zalać nowym olejem i po sprawie, nic z tego nawet rozebranie i gruntowne czyszczenie nic nie pomogło. Dopiero szczegółowe oględziny poszczególnych elementów i studia nad rysunkiem przekroju piasty pozwoliły wytypować winowajcę. Dwa drobne elementy tzw. clutch ring pozycja 15 i 28 na schematach uległy wytarciu o 1,1 mm w wyniku współpracy z clutch sleeve poz. 14. Ta współpraca jest wymuszona przez sprężyny o bardzo łagodnym ale stałym nacisku. Zużycie następuje w funkcji obrotów piasty i jest niezależne od tego czy ktoś ma nogę ciężką czy nie, jeździ w trudnym terenie czy tylko po mieście. Zastanowiło mnie to dlaczego poza tymi dwoma elementami cała reszta nie wykazuje prawie żadnego zużycia nawet te elementy które bezpośrednio napierały i tarły o zużyte pierścienie sprzęgłowe. Tajemnica tkwi w twardości i wynikającej z tego odporności na ścieranie. Te dwa pierścienie niestety zostały wykonane z miękkiej stali jako jedyne w całej kolekcji kółek zębatych, zapadek, kołków itp., itd. Wniosek z tej historii nasuwa się jeden, niestety pan inż. Rohloff uległ pokusie i zaszył do swego genialnego dzieła gen śmierci. Cóż mu po nieśmiertelnej piaście, sławą żołądka nie napełni a dzięki kilku drobnym zużywającym się elementom klienci nie ominą obojętnie jego serwisu. Pomijając złośliwości a skupiając się tylko na aspektach technicznych mogę tutaj z całą powagą przekazać że pasty Rohloff po przejechaniu około 20 000 km muszą mieć wymienione te dwa pierścienie sprzęgłowe. Nr. 28 można obrócić i przejechać kolejne 20 tysięcy ale pierścień z numerem 15 nie jest odwracalny niestety. Połowicznemu zużyciu uległa też jedna z przekładek nr. 17 od styku z kołem zębatym sun gear 3 poz. 27. Są w piaście takie trzy więc można je zamienić miejscami i tę zużytą dać w miejsce mniej narażone na tarcie. Kolejny wniosek z tej historii to świadomość jaką niesie ryzyko zakupu pasty z drugiej ręki, nigdy nie wiemy ile przejechała piasta którą chcemy nabyć. Problem w tym że jest duża trudność w przeprowadzeniu serwisu samodzielnie dla przeciętnego użytkownika a części nie są ogólnie dostępne, dorobienie tych elementów jest też trudne ze względu na kształt otworu. Ja poradziłem sobie z tym problemem regenerując te elementy w chwili obecnej piasta pracuje poprawnie ale nie każdy jest narzędziowcem mającym do dyspozycji obrabiarki i materiały a co ważniejsze zasób wiedzy i doświadczenia i braku strachu czy uda się to wszystko złożyć do "kupy". I jeszcze jedno nie mniej ważne spostrzeżenie jeśli ktoś przejechał na tej paście 100 000 km a inny 260 000 to ja w to wierzę tylko czemu firma trzyma w tajemnicy że te piasty były kilkanaście razy w poważnym serwisie i miały wymienione kilkanaście razy zużyte elementy. Z przekazu wynika że na tych piastach się jeździ bez końca tylko olej wymienić trzeba a moje doświadczenie dowodzi że nie jest to prawda. Podejrzewam też że osoby sponsorowane te które te rekordy biją jeżdżą na podrasowanych piastach w których te felerne elementy mają z materiałów obrobionych cieplnie dzięki czemu rzeczywiście piasta Rohloff'a jest nieśmiertelna. Chętnie zapoznam się z uwagami innych użytkowników na temat w/w pasty.Krishttps://www.blogger.com/profile/00527279469971749412noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-26233608943327036342020-04-08T19:11:24.161+02:002020-04-08T19:11:24.161+02:00To opowiedz coś o tych kg przekładni, które przesz...To opowiedz coś o tych kg przekładni, które przeszły przez Twoje ręce. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-80977722450284961362017-10-07T09:31:47.900+02:002017-10-07T09:31:47.900+02:00Prez dwa sezony z rzedu serwisowalem min. tandemy ...Prez dwa sezony z rzedu serwisowalem min. tandemy na piastach nuvinci-bylem jedynym mechanikiem tam na polnocy ktory radzil sobie z tym poblemem.Oprocz tego spotykalem rozne wynalazki na swojej drodze 12biegowe torpeda od srama.czasem przy nuvici trzeba bylo okazac sie kreatywnoscia(takie podkladki sie poharatly)(zrob cos niedziela-nikt tego nie zamowi)https://www.facebook.com/sylwekrowerowy/photos/a.1493375610885622.1073741829.1491054657784384/1860550817501431/?type=3&theater <br />Oprocz ttego stare sachsy,sturmeje,shimano-na kilogramy przeszly przez moje rece .Pozdrawiam Sylwester<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15042723339997488199noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-56622761094011540922016-11-10T08:20:19.433+01:002016-11-10T08:20:19.433+01:00Rośnie konkurencja dla Rohloffa: http://www.kinder...Rośnie konkurencja dla Rohloffa: http://www.kindernay.com/<br />Chociaż na dzień dzisiejszy najbardziej interesująco wygląda Pinion C line z 12 przełożeniami.Pablogoralhttps://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-6651423027027798272016-11-05T20:04:48.570+01:002016-11-05T20:04:48.570+01:00Zapewne jak,co tu gadać,będę miał trochę więcej w ...Zapewne jak,co tu gadać,będę miał trochę więcej w portfelu też kupię Rohloffa. Dotychczas miałem Nexusa 7 i 8,ale Nexusa 8 zamieniłem na Alfine 8,jazda całkiem inna.Rower z Nexusem 7 męczę na co dzień do pracy,kiedyś jeździłem na tradycyjnym napędzie też cały rok,tragedia... :)Remigiuszhttps://www.blogger.com/profile/00460430127384975857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-39310920214411019452015-10-20T18:34:46.764+02:002015-10-20T18:34:46.764+02:00moje pytanie...ile tego oleju mam wlac do 500-14 R...moje pytanie...ile tego oleju mam wlac do 500-14 Rohloffa, do przelania?i gdzie sie dowiem jak ustawic poprawnie biegi ,po zdematowaniu kola!!!!??obecnie pore mi ucieklo...Dzieki...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-59637710964875505752015-10-09T22:06:01.742+02:002015-10-09T22:06:01.742+02:00Witam,
Może ktoś ma doświadczenie w rozłożeniu w d...Witam,<br />Może ktoś ma doświadczenie w rozłożeniu w drobny mak i złożeniu piasty Rohloff? Ja po rozłożeniu takowej,przemyciu i próbie jej ponownego złożenia utknąłem na ostatniej zębatce, wyraźnie ząbki nie zatrybiają zębatek satelitarnych , jakby są o włos przesunięte dlatego też całego pakietu nie można nałożyć na oś. Szukałem za zębatkach jakiś znaków synchronizujących ustawienie ale nie ma na nich nic takiego dodam,że przed rozbiórką piasta chodziła wyśmienicie.<br />bielawskizbigniew@op.pl Dzieki z góryAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-59746745133584781032015-10-09T15:55:58.399+02:002015-10-09T15:55:58.399+02:00Witam,
Może ktoś mia doświadczenie w rozłożeniu w ...Witam,<br />Może ktoś mia doświadczenie w rozłożeniu w drobny mak i złożeniu piasty Rohloff? Ja po rozłożeniu takowej,przemyciu i próbie jej ponownego złożenia utknąłem na ostatniej zębatce, wyraźnie ząbki nie zatrybiają zębatek satelitarnych , jakby są o włos przesunięte dlatego też całego pakietu nie można nałożyć na oś. Szukałem za zębatkach jakiś znaków synchronizujących ustawienie ale nie ma na nich nic takiego.Dodam,że przed rozbiórką piasta chodziła wyśmienicie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-74230986631460275042015-06-26T07:57:18.111+02:002015-06-26T07:57:18.111+02:00Waga piasty nie jest jakoś specjalnie odczuwalna p...Waga piasty nie jest jakoś specjalnie odczuwalna podczas podjeżdżania czy przyspieszania. Problem pojawia się gdy trzeba np. przeskoczyć przez przeszkodę, poderwać rower, itp. - rower jest mniej zwinny. Generalnie wszystkie tego typu techniczne manewry dają mniej przyjemności z jazdy niż w rowerze z przerzutkami.Pablogoralhttps://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-85289992383504600462015-06-25T18:55:29.941+02:002015-06-25T18:55:29.941+02:00Witam. A jak wygląda sprawa wagi tej piasty? Czy j...Witam. A jak wygląda sprawa wagi tej piasty? Czy jest ona odczuwalna bezpośrednio podczas podjeżdżania lub przyspieszania? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-75104040873103810772014-12-21T12:12:31.368+01:002014-12-21T12:12:31.368+01:00Czy wie ktoś gdzie w Polsce można kupić klucz do o...Czy wie ktoś gdzie w Polsce można kupić klucz do odkręcenia zębatki w piaście Rohloffa?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-13074101933016962562014-11-27T14:25:41.331+01:002014-11-27T14:25:41.331+01:00Wygląda na to że żywotność łańcucha przy napędach ...Wygląda na to że żywotność łańcucha przy napędach typu Rohloff jest znacznie wyższa niż przy przerzutkach zewnętrznych można włożyć między bajki. Właśnie sprawdziłem wyciągnięcie łańcucha w moim napędzie Rochloffa po 2500 km i wskaźnik Rohloffa "wpadł" co oznacza łańcuch C9 Campagnolo do wymiany mimo tego że pracował w osłonie Chainglidera. Podobnie zużywa się łańcuch w moim góralu na przerztkach Shimano Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-49275402222090087872014-07-12T13:06:36.068+02:002014-07-12T13:06:36.068+02:00Efektywność przekładni planetarnej jest marginalni...Efektywność przekładni planetarnej jest marginalnie gorsza od czystego, sprawnego napędu wyposażonego w przerzutki i kasetę. W błocie Rohloff będzie lepszy.<br />Nie wiem czy jest sens stosować piastę Rohloffa na szosie...Pablogoralhttps://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-56006879572289129522014-07-12T11:57:21.749+02:002014-07-12T11:57:21.749+02:00Bede wdzieczny za rade.
Bede wdzieczny za rade.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16961046039727071057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-45663422115731813522014-07-12T11:56:06.506+02:002014-07-12T11:56:06.506+02:00A czy taki rolhoff nie pochlania wiecej naszej ene...A czy taki rolhoff nie pochlania wiecej naszej energii niz standardowe przezutki?<br />Zastanawiam sie nad zakupem roweru fixie szosowego z takim systememAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/16961046039727071057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-58097423682168717102014-04-29T12:37:59.309+02:002014-04-29T12:37:59.309+02:00Witam , na ebay.com jest promocja w tej chwili na ...Witam , na ebay.com jest promocja w tej chwili na piasty nuvinci n360 , nowe pelen komplet po 150$ + koszty wysylki , czy bylby ktos zainteresowany takim zakupem piasty z wysylka za 700zl , chcialbym ja zamówic dla siebie , ale 1 sztuki zwyczajnie mi sie nie oplaca , nie potrzebuje zarobic , chodzi mi tylko o zebranie kilku chetnych na jej zakup dzieki czemu przy wiekszym zamowieniu koszty wysylki maleja w stosunku do 1 piasty i jest bardzo dobra cena . Pozdrawiam Sebastian . w razie pytan prosze o kontakt meilowy seba.duszek@gmail.com Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-91600458957020664382012-07-04T22:51:01.289+02:002012-07-04T22:51:01.289+02:00http://www.ebay.de/itm/Rohloff-Olwechsel-Ol-Spulun...http://www.ebay.de/itm/Rohloff-Olwechsel-Ol-Spulung-Oil-of-Speedhub-/260745291963?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item3cb5a168bb<br />tutaj kosztuje z wysyłką taniej albo możesz kupić łącznie z wężykiem do spuszczania /napełniania/oleju, strzykawką i śrubką do piasty za 21E z wysyłką u tego samego facetaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-56236529303116594862012-07-04T20:41:41.696+02:002012-07-04T20:41:41.696+02:00Olej możesz kupić np. tu:
http://www.bike-componen...Olej możesz kupić np. tu:<br />http://www.bike-components.de/products/info/p6020_Oil-of-Speedhub-Set-500-14-.htmlPablogoralhttps://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-27223903750082301002012-07-04T08:45:55.257+02:002012-07-04T08:45:55.257+02:00kupię zestaw olei do piasty Rohloff'a
bielawsk...kupię zestaw olei do piasty Rohloff'a<br />bielawskizbigniew@op.plAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-4939928754829622412012-02-26T20:32:40.896+01:002012-02-26T20:32:40.896+01:00Czyli jest opcja ze jak mam ten olej na wymianę do...Czyli jest opcja ze jak mam ten olej na wymianę do piasty,mozna by Mobil1 jako czyszczacy uzyc?<br />Nie zrozumiałeś.Czyszczący to jest specjalny "olej" służący do oczyszczenia piasty z resztek poprzedniego. Mobil 1 nie jest takim olejem. Osobiście uważam że piasta Rohloffa jest zbyt drogim "gadżetem" aby na niej eksperymentować.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-64963617848504464422012-02-23T15:29:34.409+01:002012-02-23T15:29:34.409+01:00Dzieki raz jeszcze. Czyli jest opcja ze jak mam te...Dzieki raz jeszcze. Czyli jest opcja ze jak mam ten olej na wymianę do piasty,mozna by Mobil1 jako czyszczacy uzyc?<br />Do Pablogoral: widze z Twoich wpisów ze odszedles od pisty przy góralu.<br />A ja nosiłem sie z takim pomysłem żeby Rohloffa do swojego Cannondale Prophet wmontować.Co radzisz? Jeżdzę sporo.A przy okazji pozbył bym się problemu, szybko mi się przednia przerzutka rozklekotana robi,bo montowana od od osi saportu. Czy rzeczywiscie tak czuć wagę w tylnim kole? Ja przy swoim MaxCycle wogóle tego nie odczuwam,po lesie nim nie smigam (bo cienkie opony)ale pod górki (np.pętla w lesie na Reja w Sopocie)jak najbardziej i czesto szybciej niz goscie na góralach.<br />Tez pisałes że gorzej ja jest Full,napinacz potrzebny? A jakie plusy?romerohttps://www.blogger.com/profile/02382295205823105431noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-17155805848727646292012-02-23T11:53:16.373+01:002012-02-23T11:53:16.373+01:00wejdź w ebay.de następnie rowery i wrzuć hasło ro...wejdź w ebay.de następnie rowery i wrzuć hasło rohloff wyrzuci dużo produktów w tym m.innymi oleje np:<br />http://www.ebay.de/itm/Rohloff-Olwechselset-Ol-Spulung-Oil-Zubehor-/250781253592?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item3a63ba3fd8Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-51532650096651081592012-02-23T01:05:20.551+01:002012-02-23T01:05:20.551+01:00Ja kupiłem tu: http://www.bike-components.de/produ...Ja kupiłem tu: http://www.bike-components.de/products/info/p6020_Oil-of-Speedhub-Set-500-14-.html<br /><br />Można znaleźć opinie w sieci, że Mobil 1 też jest dobry, ale nie testowałem.Pablogoralhttps://www.blogger.com/profile/11016208766719935911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-9685734337851203462012-02-23T00:05:39.158+01:002012-02-23T00:05:39.158+01:00Dziękować! A jak to szukac/pod jaką nazwą na ebay ...Dziękować! A jak to szukac/pod jaką nazwą na ebay de.?romerohttps://www.blogger.com/profile/02382295205823105431noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4022137345514954163.post-31309706750352782012-02-22T21:07:15.864+01:002012-02-22T21:07:15.864+01:00ja kupiłem zestaw /olej czyszczący+ olej do smarow...ja kupiłem zestaw /olej czyszczący+ olej do smarowania+ strzykawka z wężykiem + nowa śrubka do wkręcenia z uszczelniaczem na ebay-u de. Całość z transportem to koszt ok 20 euroAnonymousnoreply@blogger.com